Tak habis-habis HAACHUMM!!

Assalamualaikum..
Untuk topik kali ini.. saya akan gunakan kedua-dua bahasa (Bahasa Melayu dan Inggeris).  Jadi,  janganlah korang blah cepat-cepat.  (For American: don’t leave this post until you read till finish).  Jadi, apa tajuknya?  Apa ni?  Tak habis-habis HAAACHUMMM!!  Haha... tajuk dia boleh tahan kelakar, kan?  Sebenarnya, ianya bukan kelakar tapi pelik!  Macam tuannya!  Tajuknya juga comel, macam tuannya!  Huhuhu...  just kidding la...
Sebenarnya,  saya menghidap sakit tekak pada hari Jumaat sehinggalah Sabtu.  Pada petang Jumaat, saya sakit tekak dan mulai demam.  Malam Sabtu (esoknya Ahad), barulah saya kebah sedikit daripada demam.  Uhh... @_@   Kemudian daripada hari Sabtu sampailah SEKARANG,  saya tak habis-habis selsema dan bersin!!  Eewww... menggelikan..  tak suka betullah...  Sudahlah kepala pun kejap-kejap pening.
Tadi ayah pun baru beli ubat selsema di My Pharmacy.  Okey sikitlah.. kena makan ubat sebijik setiap lapan jam.  Erhh...  saya tahu, keluarga saya suka berjalan-jalan (tetapi saya tidak).  Jadi,  keluarga saya terpaksa duduk di rumah sebab saya sakit.  Demi menghentikan ‘penderitaan’ mereka, saya mencadangkan kepada ayah supaya hantar saya ke rumah sepupu2 rapat saya di Taman Munsyi Ibrahim.  Mereka ialah Auntie Nana, Husna, Amalina dan Majdina.  (Ada nama panggilan masing-masing!  Husna: Una.  Amalina: Amlina.  Majdina: Dina).   Saya berseronok di sana..  sebab saya suka di sana. Kenapa? Sebab dia orang tak rajin jalan-jalan.. uhuhu... 
And then, what?  Saya balik rumahlah apa lagi.  Duduk di hadapan laptop dan tulis apa-apa yang patut.  (Saya sebenarnya berangan saya di café Starbucks sambil menikmati kopi.  Double-jerk).  Untuk pengetahuan kalian,  sebenarnya,  double jerk itu ialah mengangkat kening dua kali!  Bukannya saya ni teruk sampai berganda-ganda! No!  @_@  janganlah salah faham. 
Haachum! Saya pun tak tahu esok ke sekolah ke tak.  *Oops dah mula sakit kepala balik*.  Saya ni peliklah!  Sekejap sakit teruk sekejap okey.  Mata saya pula asyik berair sampai ayah saya tanya,  “Kenapa kakak (saya) menangis?”.  Aduhai... apa-apa pun,  terima kasih sebab sudi baca!!  Komen yep!!

TRANSLATION

Assalamualaikum..
For this topic,  I’ll use both language (Malay and English).  So, don’t leave me so fast.  *Make innocent face*.  So, what’s the tittle?  What is this? ‘HAAACHUMM is haunted me’?  Waaa??  Haha... the tittle is quite funny, right?  Actually, it’s not funny but weird!!  Like the writer!  The tittle is also cute, like the writer! :P   Uhuhu... just kidding, okay, just kidding!!!
Actually,  I’ve a sore throat (or whatever) from Firday till Saturday.  When it was Friday evening,  I caught a fever.  At Saturday night,  I felt a little bit okay.  Uhh.. and then,  from Saturday until NOW,  I caught a flu!! Eww... that’s awfully jerk for me.  Bleeekkkk...  and I always feel dizzy even now...  @_@
Just now (maybe at 5.45 p.m.) my father bought me medicine at My Pharmacy.  I need to eat it every eight hours.  @_@  Ehh...  I know my family likes to go shopping (but I not).  So, they need to say at home cause I sick.  I felt a little bit sympathy so I said to my dad,  “Send me to Taman Munsyi Ibrahim, please.”   He agreed.  Taman Munsyi Ibrahim – where my closest aunt and cousins live.  They’re Aunt Nana, Husna, Amalina and Majdina.  (They have their own name.  Husna: Una.  Amalina: Amlina.  Majdina: Dina).  I’ve a fun there. Why?  Because they don’t like to go for a walk.. uhuhu...
And then, what?  I went home, of course.  Seat in front of the laptop and write anything that I want.  (Actually I dreamt that I at Starbucks café and have a mug of coffee. Double-jerk).  @_@ oh, yea, for your information (FYI),  ‘double-jerk’ is raise your eyebrows twice, not being a cruel person twice! No! Don’t undermistanding, please...
Haachumm!!!  Actually,  I don’t know that I’ll go to school or not tomorrow.  *Opps, I feel dizzy again* .  I’m such a strange girl!  Weirdo! Sometimes I felt okay, and sometimes I felt unokay.  My eyes kept crying till my father asked,  “Why are you crying?”.   Oh, please...  anyway, thanks for read this post!!  Tatatititutu... I’ll miss you...  Comment, ‘kay!!

Assalamualaikum!!
~D’ Black Writer~

0 orang hitam:

Sila Tinggalkan Link

Not even the detectives, but I can sense your existence by your LINKS. ;)
Segala benda di dalam blog ni sepenuhnya milik D' BLACK WRITER. 2011-2012