Yeeehaaa!!!

    

Assalamualaikum!!  Farihah’s here~!!
After I write this English post,  I’ll translate it to Malay like before.  Actually, I’m not that excited or happy as the tittle!!  The tittle sounds quite crazy. Hahaks... So, what’s happen? I’ve no idea to write WHAT!  What the frog?  Hisy,  this is annoying – Ray Vitom.  Wait a sec. Who’s Ray Vitom?  Naa.. he’s one of my novel character.  ^_^   He’s handsome you know!! Aha!!  Where did I know? ‘Cause I....  huhuhu.. whatever.  Just my imagination. 
Violet Bennyson
Johnson Bennyson
Nur Siti Rafiyah
Ray Vitom
Ihsan
Zack
Izham
Qyna
Nico
Who are they? They’re my characters in my novel – Pilihan Nico!!!  That’s sound crazy.  But it’s not.  Uhuhu.. whatever la.  Pilihan Nico – it’s about two best friends name Violet and Zeal (Nur Siti)...  and they wrote a novel.  One day, they met an old woman that called herself Nek Ri – as same as a name in their novel!  Nek Ri said that she’ll curse them if they continue write the novel.   But Violet and Zeal didn’t scare.  They continued write the novel till the last part.... they realized something.  Their life IS the novel!!  They need to do something.   The bad ending of the novel means the bad ending of their life.  They can’t go backwards anymore.   But they know. There’ll be a second chance – Ihsan. 

How’s?  Is it cool? Or bad?  You can make your own conclusion and comment it here.  Okay, got to go.  I want to read a novel by Arisa Eriza!!  Naa... goodbye and please, read more my posts okay?  Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, ya!

TranslatioN

Assalamualaikum!! Farihah di sini!!
Selepas saya tulis Bahasa Inggeris, saya akan tukarkan kepada Bahasa Melayu seperti biasa.  Sebenarnya, saya taklah segembira tajuk post ni!!!   Tajuknya kedengaran agak merepek.  Hahahaks... jadi, apa yang terjadi?  Saya tak ada idea mahu tulis APA!  What the frog?  Café?  Hisy, ini sangat menjengkelkan – kata-kata Ray Vitom.  Ngee.. tunggu sebentar.  Siapa Ray Vitom?  Naaa.. dialah salah satu daripada watak novel saya!  ^_^  Dia kacak kamu tahu? Haaa!!!  Macam mana saya tahu dia kacak?  Sebab saya... uhhh.. apa-apa jerlah.  Imaginasi saya jerr...
Violet Bennyson
Johnson Bennyson
Nur Siti Rafiyah
Ray Vitom
Ihsan
Zack
Izham
Qyna
Nico
Siapakah mereka?  Merekalah watak-watak dalam novel saya – Pilihan Nico!  Ianya bunyi macam gila.  Tetapi ianya tidak.  Uhuhu.. apa-apa ajelah.  Pilihan Nico – tentang dua orang kawan baik yang bernama Violet dan Zeal (Nur Siti) .. mereka tulis sebuah novel.  Pada suatu hari, mereka terjumpa seorang wanita tua yang menamakan dirinya Nek Ri – serupa nama dalam watak novel yang mereka tulis!  Nek Ri mengugut agar mereka tidak meneruskan menulis kalau tidak mereka akan disumpah.  Tetapi Violet dan Zeal tidak takut.  Mereka hanya selamba sambung menaip sehinggalah bab terakhir.. mereka tersedar sesuatu. 

Kehidupan mereka IALAH buku itu.  Mereka perlu melakukan sesuatu. Penamat yang buruk bagi novel itu bermakna penamat yang buruk bagi hidup mereka.  Mereka dah tak boleh menekan butang backwards lagi.  Tetapi mereka tahu.  Setiap manusia ada peluang kedua – kata Ihsan. 

Jadi, macam mana? Adakah ianya hebat? Atau teruk?  Awak boleh buat kesimpulan tersendiri dan komen di sini. Okeylah, kena pergi.  Saya mahu baca novel yang ditulis oleh Arisa Eriza!!  Selamat tinggal dan tolong, bacalah post saya yang lain lagi, okey? Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh!

~D' Black Writer~

0 orang hitam:

Sila Tinggalkan Link

Not even the detectives, but I can sense your existence by your LINKS. ;)
Segala benda di dalam blog ni sepenuhnya milik D' BLACK WRITER. 2011-2012